ÎNCARCAREA CU FREON ECOLOGIC (R1234YF)
De ce este nevoie de un nou refrigerant pe piață?
După interzicerea refrigerantului R-12 la începutul anilor ’90 din cauza toxicității transmise în atmosferă, noul agent frigorific (freon) R-134a a fost utilizat pe toate tipurile de vehicule cu instalație de climatizare, datorită faptului că avea avantajul de a nu conține clor, astfel încât, prin utilizarea sa, nu există niciun pericol pentru stratul de ozon.
Însă, deși, mult mai ecologic ca predecesorul său, freonul R-134a are un potențial substanțial de a mări încălzirea globală. Potențialul de încălzire globală, sau GWP, reprezintă o masură a cantității de căldură pe care un gaz cu efect de seră îl poate captura în atmosferă.
R134A are GWP-ul de 1430, în timp ce guvernele americane și europene solicită utilizarea unui agent frigorific cu un potențial de încălzire globală (GWP) mai mic de 150.
În 2006, Uniunea Europeană a adoptat o directivă cunoscută sub numele de 2006/40 / EC. Scopul directivei a fost acela de a reduce emisiile de gaze fluorurate cu efect de seră generate de sistemele mobile de climatizare. Obiectivul final a fost acela de a avea autovehicule care utilizează agenți frigorifici care au un potențial de încălzire globală mai mic de 150.
La 1 ianuarie 2017, orice vehicul nou care utilizează un agent frigorific cu un GWP mai mare decat 150 va fi interzis în Uniunea Europeană.
Ce este R1234yf?
R1234yf este un agent frigorific sintetic HFO, dezvoltat în comun de DuPont și Honeywell ca succesor al refrigerantului R134a pentru instalațiile de climatizare pentru automobile.
Potentialul său de încălzire globală (GWP) este ultra-scăzut, cu un rating mai mic de 1. Însemnând că un kilogram de R1234yf eliberat în atmosferă are un efect de seră semnificativ mai redus decât un kilogram de dioxid de carbon
Anii de cercetare intensivă au fost intreprinși de industria automobilelor pentru a găsi un înlocuitor pentru R134a, rezultând ca noul agent frigorific R1234yf să fie folosit pentru noile sisteme
În comparație cu R134a, s-au realizat îmbunătățiri considerabile ale calității și robusteții componentelor, precum și respectarea mai multor standarde noi SAE (Societatea de Ingineri de Automobile) în sistemele R1234yf. Sistemele sunt proiectate pentru a preveni scurgerile potențiale ale agentului frigorific în interiorul vehiculului
Din punct de vedere al serviciului și al reparației, R1234yf are proprietăți termice similare cu R134a, ceea ce înseamnă că defecțiunile pot fi diagnosticate folosind aceleași metode ca pentru R134a
Cea mai mare diferență este clasa de inflamabilitate A2L a lui R1234yf, ceea ce înseamnă că este ușor inflamabil. Acest lucru implică precauții suplimentare în ceea ce privește depozitarea, transportul și manipularea acestui gaz.
În comparație cu interdicția regrigerantului R12, livrările de R134a vor ramâne disponibile pentru întreținerea echipamentelor existente însă din anul 2017 toți producătorii de automobile sunt obligați să echipeze noile vehicule cu instalația de climatizare necesară noului agent frigorific R1234yf.
Beneficii:
Conceput pentru utilizarea în sisteme de climatizare mobile
Capacitate de răcire similară și eficieță energetică ca a refrigerantului R134a
Potrivit tuturor climelor din întreaga lume
Reduce impactul asupra mediului
Respectă cele mai stricte standarde de mediu din lume
GWP de doar 1 – Potențial de epuizare a ozonului.